blue arrow
Hjem > Historisk Nej tak bliver nu til Ja tak
blue arrow

Historisk Nej tak bliver nu til Ja tak

Den ikoniske, smilende sol på en gavl i Vestergade har takket nej til atomkraft siden 1983. Men i disse uger har vi – med tilladelse fra OOA – dækket solen til med et stort »ja tak«. Ikke et ja tak til atomkraft, men et ja tak til 100 % vedvarende energi i Danmark. Eventen markerer opstarten på en ny landsdækkende JA TAK kampagne, der skal køre det næste år.

»Med det her initiativ vil vi vise, at omstillingen kan lade sig gøre, at du og jeg kan bidrage til den, og - mindst lige så vigtigt - at bæredygtighed ikke behøver at være kedeligt,« siger Sigrid Soelberg, kampagneleder hos VedvarendeEnergi.

Landsdækkende JA TAK kampagne

Kampagnen består af en række forskellige kampagneelementer, der sætter fokus på de områder, vi som almindelige mennesker skal handle på: transport, energibesparelser, forbrug af tøj, indkøb af lokale madvarer, investering i vedvarende energi og politisk påvirkning. Kampagnen vil være synlig i byrummet både på plakater, det store JA Tak banner og gennem events, som bliver afholdt af frivillige fra både UngEnergi og VedvarendeEnergi.

Kampagnen er udviklet i samarbejde med Worldperfect, der har specialiseret sig i at udvikle koncepter og kampagner inden for bæredygtighedsområdet.

”Det har været fantastisk at udvikle denne kampagne sammen med VedvarendeEnergi. Vi ser den i øvrigt som meget mere end blot en kampagne, nemlig en katalysator for en hel bevægelse der tager ansvar for samfundsudviklingen og gerne vil gøre en forskel," fortæller Martin Thim fra Worldperfect, og fortsætter: “En kampagne slutter, en bevægelse fortsætter”.

blue arrow Læs presseomtale fra eventen

Om forfatteren